Przejdź do treści

Informacje dla nowych studentów – semestr zimowy 2024/2025

Witamy w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych!

ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ W SEMESTRZE ZIMOWYM ROKU AKADEMICKIEGO 2024/2025

Zajęcia dla I roku (I semestru) rozpoczynają się 30 września 2024.


UWAGA: Studenci studiów I stopnia w trybie niestacjonarnym, z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mają obowiązkowy zjazd w drugiej połowie września (dokładny termin będzie podany w trakcie rekrutacji) – realizacja przedmiotu „Wprowadzenie do systemów informacyjnych” (WSI) stacjonarnie na terenie PJATK.


Rozkład roku akademickiego oraz sesji 2024/25


Konto studenckie i plan zajęć

Aby zalogować się na swoje konto studenckie, należy wejść na „Web Dziekanat”.

Po zalogowaniu się (login i hasło zostało przesłane w oddzielnym mailu kilka dni po podpisaniu kontraktu) można między innymi sprawdzić swoje dane, zobaczyć saldo dotyczące wpłat, przydział do grupy ćwiczeniowej itd.

Hasło do konta można zmienić korzystając ze strony haslo.pja.edu.pl

Każdy student na swoim koncie ma możliwość wpisania dodatkowego „hasła na telefon”, którego podanie będzie niezbędne do uzyskania informacji telefonicznej na temat przebiegu studiów.

Plan zajęć może ulegać modyfikacjom na początku semestru.


Pierwsza legitymacja

Legitymacja przygotowywana bez konieczności wnioskowania o to ze strony studenta. Każdy nowy student otrzymuje na początku pierwszego semestru e-maila z informacją, kiedy i gdzie może odebrać legitymację. Wpłaty w wysokości 22 zł należy dokonać na indywidualne konto po podpisaniu kontraktu z uczelnią.


Przyporządkowanie do grup językowych 

Studenci studiów I i II stopnia celem zakwalifikowania się do odpowiedniej grupy językowej (ze względu na poziom zaawansowania języka obcego) zobowiązane są do wykonania krótkiego test diagnostycznego.

Link do testu jest wysyłany w mailu powitalnym „Witamy w PJATK! / Welcome to PJAIT!” po podpisaniu kontraktu z uczelnią.

Prosimy o samodzielne i rozważne wykonanie testu, ponieważ jego wynik będzie podstawą decyzji o przydzieleniu do grupy o odpowiednim poziomie zaawansowania.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy kontaktować się ze Studium Języków Obcychsjo@pja.edu.pl.


Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

1. Co to jest poczta PJATK i jak z niej korzystać?

Używając swojego loginu możesz korzystać z uczelnianej poczty elektronicznej poczta.pja.edu.pl

Ważne komunikaty, informacje o zmianach czy wydarzeniach na uczelni są przesyłane na adres studencki: sxxxxx@pja.edu.pl. Prosimy pamiętać o regularnym sprawdzaniu swojej studenckiej poczty.

2. Jak złożyć podanie?

Informujemy, że wszelkie podania studenckie należy składać za pośrednictwem elektronicznego systemu podań studenckich: podania.pja.edu.pl

3. Gdzie sprawdzić plan zajęć?

Plan zajęć dostępny jest na stronie: planzajec.pja.edu.pl

Uwaga: plan zajęć podlega istotnym modyfikacjom w okresie początku semestru. Prosimy o weryfikację jego postaci tuż przed pierwszymi zajęciami.

4. Gdzie i kiedy mogę odebrać legitymację studencką?

Informacje dotyczące odbioru legitymacji studenckich dostępne są na stronie: Dla studenta w części W czym możemy pomóc?.

5. Czy mogę otrzymywać faktury za studia?

Zasady wystawiania faktur zostaną opublikowane wkrótce.

W celu otrzymania zaświadczenia o opłatach koniecznego do uzyskania karty pobytu (dla obcokrajowców), prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy na adres ksiegowosc@pja.edu.pl

6. Gdzie znajdę ważne dokumenty?

Regulamin studiów, regulamin przyznawania pomocy materialnej, statut uczelni i inne ważne dokumenty znajdują się na stronie: Biuletyn Informacji Publicznej PJATK.

7. Co to jest Baza Systemowo-Sprzętowa?

Z wszelkimi problemami natury informatycznej pomoże wam BSS PJATK.

Informacje na temat dostępnych na Uczelni usług, m.in: Wi-Fi, ELMS, poczty, oprogramowania znajdują się na stronie bss.pja.edu.pl

8. Czy PJATK ma własne akademiki?

Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych nie posiada własnych domów studenckich; natomiast studenci mogą korzystać usług akademików prowadzonych przez inne uczelnie lub podmioty prywatne (w miarę wolnych miejsc). Wszelkie formalności oraz płatności studenci regulują bezpośrednio z akademikami.

Więcej informacji o akademikach na stronie: Oferta akademików.

9. Przez jaką platformę prowadzone są studia internetowe?

Studenci studiów niestacjonarnych przez internet korzystają z platformy edukacyjnej EDUx i/lub Nomad

Uwaga: Prosimy o regularne korzystanie z systemu EDUx oraz czytać umieszczane tam ogłoszenia.

Zainteresowany? Skontaktuj się z nami!

Skontaktuj się z Działem Rekrutacji, aby otrzymać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
rekrutacja@pja.edu.pl