Multimedia - Programowanie Gier

Multimedia - Programowanie Gier

Osoba koordynująca: mgr inż. Daniel Sadowski

Symbol: EPG

Tematyka specjalizacji


Na zajęciach poruszane są takie zagadnienia jak projektowanie mechaniki gry, tworzenie postaci, prezentowanie interaktywnych historii, czyli szeroko pojęty game design. Podczas pierwszego semestru nauki studenci korzystają z intensywnego kursu programowania w C++ pod platformę Windows. Warto wspomnieć, że są ukierunkowywani na użycie bibliotek DirectX. Jest to zintegrowany pakiet oferujący dostęp nie tylko do programowania grafiki, ale też dźwięku, sieci, obsługi urządzeń wejścia/wyjścia, przetwarzania strumieni wideo i innych. Obecnie proces nauczania oparty jest o najnowszą wersję tego pakietu. W trakcie kolejnych semestrów studenci zaznajamiają się z bardziej wymagającymi tematami takimi jak użycie skryptów, symulacja fizyczna, programowanie kart graficznych itp. Efektem pracy studentów jest prototypowa aplikacja wraz z dokumentacją. Ostatni semestr, kończący się obroną pracy dyplomowej, wymaga od studentów ukończenia aplikacji (zazwyczaj wiąże się to z rozszerzeniem prototypu) oraz napisania pracy dyplomowej, których większość jest realizowana w zespołach. 

Możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy w przyszłej pracy zawodowej

Absolwent może znaleźć pracę jako programista gier komputerowych, twórca reklam i innych aplikacji multimedialnych dowolnego typu.
Absolwenci specjalizacji potrafią programować wydajne aplikacje czasu rzeczywistego, są także biegli w tworzeniu wizualizacji 3D, algorytmów sztucznej inteligencji oraz potrafią programować na Xboxa 360.

 Przykładowe tematy prac dyplomowych 


  • Prosty symulator lotu helikoptera „Operation Silent Wing”;

  • Budowa gry komputerowej działającej w środowisku 3D na przykładzie gry pt. „Bomber 3d”;

  • Programowanie zaawansowanego silnika gry (game engine) w oparciu o najnowsze technologie takie jak „programmable real time shaders”;

  • Budowa prostej aplikacji/gry wykorzystującej interfejs dotykowy;

  • Tworzenie interaktywnej aplikacji czasu rzeczywistego w technologii DirectX na przykładzie gry „DinoRider”;

  • Zastosowanie zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji i protokołów sieciowych na przykładzie aplikacji czasu rzeczywistego pod tytułem „StarFire".

Opis laboratorium

Laboratorium wyposażone jest w nowoczesne komputery PC pozwalające tworzyć projekty, które w pełni wykorzystują najnowsze technologie. W Laboratorium znajduje się także Xboxa 360, okulary VR i nagłośnienie 5.1.