Brody Neuenschwander na PJATK

Brody Neuenschwander na PJATK

There is no translation available.

Brody Neuenschwander od 9 do 11 grudnia poprowadzi warsztaty kaligraficzne w ramach współorganizowanej przez PJATK konferencji "Think(in) visual communication", a 12 grudnia w Centrum Nauki Kopernik wygłosi wykład pt. "IT IS WRITTEN: HOW WRITING INFLUENCES PRINT AND SCREEN TECHNOLOGY".

PJATK od 9 do 31 grudnia będzie gościć wystawę kaligrafii Brody'ego Neuenschwandera. Prace zostaną wystawione w Hallu Głównego Budynku PJATK przy ulicy Koszykowej 86 w Warszawie.

 

Brody Neuenschwander jest kaligrafem i artystą obrazującym tekst wieloma narzędziami i na różnych podłożach, także z zastosowaniem mediów cyfrowych. W swoich pracach eksploruje terytorium graniczne, między widzeniem a odczytem. Słowa stają się obiektami, kształtami, śladami gestów. Powoli ujawniają znaczenia, wymagają zaangażowania intuicji, by je odgadnąć. Neuenschwander podważa naturę języka i jego struktur, pokazując jak niespójne może być, nawet świetnie zbudowane, zdanie. Próbując je odczytać potykamy się o kolejne, fałszywe interpretacje, po drodze cudem unikając katastrofy i pożaru.

Neuenschwander odebrał wykształcenie kaligraficzne, co oznacza, że potrafi panować nad formą 26 liter. Używa rąk, różnych piór, pędzli, farb, tuszów, atramentów, gliny, żelaza i wszystkiego, czym jego zdaniem można nadać kształt i uformować język. Z rzeczywistości materialnej potrafi przejść w obszar mediów cyfrowych i filmu, zachowując zawsze łączność z nieuporządkowanym, analogowym światem swojego studio.

Prace prezentowane na wystawie w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych zostały wykonane na japońskim papierze kozo. Płachty papieru napinana się na dużych, otwartych ramach, umożliwiających obustronne stosowanie zarówno farb wodnych, jak i olejnych oraz tuszów. Dzięki temu decyzję, która strona będzie rewersem, można podjąć pod koniec pracy. Często to, co pisane było z tyłu, odczytywane jest od frontu półprzezroczystego arkusza. Neuenschwander, eksplorując wszelkie możliwe systemy zapisu, interesuje się szczególnie pismami arabskim, hebrajskim, japońskim i chińskim.

 

image002

image003