Cel studiów podyplomowych
Uczestnicy studiów zostaną przygotowani do stosowania w swojej pracy innowacyjnych rozwiązań edukacji spersonalizowanej:
- Nabędą kompetencje do organizowania edukacji w sposób zapewniający wysoką jakość i gwarantujący wykorzystanie szans na rozwój ich uczniów i wychowanków.
- Poznają elementy edukacji spersonalizowanej i nauczą się je stosować, takie jak opieka mentorska nad uczniami, organizacja zajęć poza systemem klasowo-lekcyjnym, ocenianie wspierające rozwój ucznia, organizowanie współpracy nauczycieli, uczniów i rodziców, organizacja pracy własnej ucznia.
- Nauczą się konfigurować i wykorzystywać spersonalizowane środowisko kształcenia w celu zwiększenia indywidualizacji kształcenia i włączenia idei sieci społecznościowych w proces edukacji. Uzyskają też dostęp do metodyki tworzenia profesjonalnych materiałów zdalnych i platformy m-learningowej, która umożliwi wdrożenie w praktyce koncepcji włączania uczniów w proces kształcenia.
- Po skończeniu studiów będą gotowi do pełnienia roli lidera w swoim środowisku, będą promować i rozwijać ideę edukacji rozwijającej kreatywność, dającej uczniom dużo twórczej wolności, a jednocześnie dbającej o ich potrzeby, talenty, zainteresowania.
Adresaci studiów
Absolwenci wyższych studiów posiadających tytuł magistra lub licencjata oraz nauczycieli i dyrektorów szkół publicznych i niepublicznych, którzy pragną doskonalić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie objętym studiami, nabyć kompetencje pozwalające wdrożyć w szkole edukację spersonalizowaną gwarantującą wykorzystanie szans na rozwój wszystkich uczniów i wychowanków.
Zakres tematyczny
- Podstawy edukacji spersonalizowanej – historia i założenia
- Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego – dyrektor jako lider uczenia się i nauczania
- Tworzenie innowacyjnego środowiska edukacyjnego
- Przepisy prawa oświatowego a innowacyjne rozwiązania organizacyjne
- Internetowa przestrzeń edukacyjna jako środowisko uczące – badanie wiarygodności w sieci. Wykorzystanie platformy e-learningowej NOMAD do wspierania kształcenia personalizowanego
- Spersonalizowane formy pracy z uczniami – planowanie i realizacja
- Organizowanie edukacji uczniów z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb
- Wspieranie ucznia w rozwoju
Zasady rekrutacji
Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji zamieszczone są tutaj
Rekrutacja od stycznia 2019. Planowane rozpoczęcie studiów od marca 2019.
Czas trwania
90 godzin zajęć stacjonarnych:
- 2 dwudniowe zjazdy w siedzibie Uczelni (Warszawa)
- 1 trzydniowy zjazd w siedzibie Instytutu Dobrej Edukacji (Gdańsk)
- 1 trzydniowy zjazd, a w nim 2 dni zajęć realizowanych w Akademiach Dobrej Edukacji
Kurs internetowy – 110 godzin
RAZEM – 200 godzin
Kadra
Zajęcia na studiach prowadzą wieloletni praktycy, mający doświadczenie w prowadzeniu placówek oświatowych oraz eksperci uczestniczący w innowacyjnych projektach edukacyjnych. Zaproszenia do prowadzenia wykładów przyjęli znani eksperci edukacyjni, autorzy publikacji z zakresu tematyki studiów oraz autorytety w swojej dziedzinie.
Wśród kadry:
- dr hab. Urszula Bartnikowska, prof. UWM, zainteresowania badawcze: funkcjonowanie osoby z uszkodzonym słuchem w rodzinie i szerszym środowisku społecznym, członkowie rodzin osób z niepełnosprawnością, dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie, alternatywne sposoby porozumiewania się, znaczenie więzi oraz wczesnych doświadczeń dla rozwoju i funkcjonowania dziecka, zwolenniczka alternatywnych form edukacji, związana z grupą Edukacja Domowa Warmia i Mazury, konsultant Narodowej Sieci Leczenia Stresu Traumatycznego Dzieci i Młodzieży
- Joanna Berdzik - Kierownik studiów podyplomowych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wiceminister edukacji w latach 2011-2015, wcześniej dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji, dyrektor szkoły, współzałożycielka i wieloletnia prezeska Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, koordynatorka wielu twórczych projektów edukacyjnych
- dr Anna Florek, dyrektor Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku, wcześniej pracownik naukowo-dydaktyczny w Zakładzie Dydaktyki Chemii Uniwersytetu Gdańskiego, autorka materiałów edukacyjnych z przedmiotów chemia i przyroda, artykułów naukowych z zakresu badań w edukacji chemicznej i przyrodniczej
- Katarzyna Hall, prezeska Stowarzyszenia „Dobra Edukacja”, minister edukacji w latach 2007-2011, inicjatorka tworzenia szeregu autorskich rozwiązań w edukacji, od wielu lat, na różnych szczeblach, zajmująca się zarządzaniem w edukacji
- Katarzyna Kichler, dyrektor Instytutu Dobrej Edukacji, psycholog, doktorantka Instytutu Psychologii UG, autorka rozwiązań stosowanych w pomocy mentorskiej uczniom Akademii Dobrej Edukacji oraz publikacji psychologicznych
- dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz, socjolog, pracuje w Zakładzie Zarządzania w Edukacji w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, brał udział w roli badacza i eksperta, w projektach krajowych i międzynarodowych w zakresie m.in. kształcenia dorosłych, decentralizacji systemów zarządzania, aktywnych metod nauczania, w latach 1999-2006 kierownik programu Szkoła Ucząca Się w CEO, w latach 2009-2015 koordynator projektu dotyczącego nadzoru pedagogicznego oraz przywództwa edukacyjnego realizowanego przez UJ oraz MEN
- Anna Muniak – specjalizuje się w badaniach edukacyjnych, opracowała i wdrożyła liczne projekty edukacyjne, jest pomysłodawcą i kierownikiem projektu w ramach którego powstała i rozwijana jest platforma NOMAD
- Jacek Staniszewski, dyrektor Akademii Dobrej Edukacji w Warszawie, nauczyciel historii i informatyki, członek Pracowni Historii Instytutu Badań Edukacyjnych, entuzjasta wykorzystania nowych technologii w edukacji, uczestnik wielu projektów międzynarodowych dotyczących edukacji historycznej
- Dorota Kulesza - polonistka, edukatorka, arteterapeutka, pedagog twórczości, superwizor treningu twórczości Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności Prowadzi treningi twórczości dla uczniów i dorosłych. Upowszechnia ideę edukacji włączającej. Współpracuje z Instytutem Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego i Krakowskim Instytutem Rozwoju Edukacji (studia podyplomowe)
Warunki ukończenia studiów:
- uczestnictwo w zajęciach w wymiarze co najmniej 80% czasu ich trwania
- zaliczenie przedmiotów z programu studiów
- zaliczenie zadań praktycznych realizowanych w trakcie kursu internetowego
- przygotowanie e-portfolio podsumowującego pracę słuchacza w trakcie studiów
- w przypadku studiów Przygotowanie Pedagogiczne z Edukacją Spersonalizowaną dodatkowo zaliczenie praktyk pedagogicznych
Opłaty:
Opłata za całe studia: 3000 PLN
Wpisowe - 300 PLN
I semestr – 1200 PLN
II semestr – 1500 PLN
Możliwość płatności w ratach.
Zniżki:
a. dwie osoby ze szkół prowadzonych przez ten sam organ prowadzący, cena od osoby – 2500 PLN + wpisowe
I semestr – 1200 PLN
II semestr – 1300 PLN
b. trzy osoby i więcej ze szkół prowadzonych przez ten sam organ prowadzący, cena od osoby – 2600 PLN + wpisowe
I semestr – 1200 PLN
II semestr – 1100 PLN