Zarządzanie oświatą z edukacją spersonalizowaną

Zarządzanie oświatą z edukacją spersonalizowaną

Instytut Dobrej Edukacji, w porozumieniu z Polsko Japońską Akademią Technik Komputerowych, uruchomił studia podyplomowe „Zarządzanie oświatą z edukacją spersonalizowaną ” dla zainteresowanych nabyciem kwalifikacji do zarządzania szkołami i placówkami.
Zapraszamy wszystkich przyszłych dyrektorów szkól zainteresowanych organizowaniem edukacji w sposób nie-klasowo-lekcyjny, dający lepszą możliwość stworzenia uczniom optymalnych i przyjaznych warunków do rozwoju, zgodnych z ich indywidualnymi potrzebami i predyspozycjami, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb uczniów niepełnosprawnych i wybitnie uzdolnionych.

Cel studiów podyplomowych

Uczestnicy studiów zostaną przygotowani do stosowania w swojej pracy innowacyjnych rozwiązań edukacji spersonalizowanej:

  • Uzyskają kwalifikacje do pełnienia funkcji dyrektora w szkołach i placówkach zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać osoby zajmujące stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze w różnych typach placówek oświatowych.
  • Nabędą kompetencje do organizowania edukacji w sposób zapewniający wysoką jakość i gwarantujący wykorzystanie szans na rozwój ich uczniów i wychowanków.
  • Poznają elementy edukacji spersonalizowanej i nauczą się je stosować, takie jak opieka mentorska nad uczniami, organizacja zajęć poza systemem klasowo-lekcyjnym, ocenianie wspierające rozwój ucznia, organizowanie współpracy nauczycieli, uczniów i rodziców, organizacja pracy własnej ucznia.
  • Nauczą się konfigurować i wykorzystywać spersonalizowane środowisko kształcenia w celu zwiększenia indywidualizacji kształcenia i włączenia idei sieci społecznościowych w proces edukacji. Uzyskają też dostęp do metodyki tworzenia profesjonalnych materiałów zdalnych i platformy m-learningowej, która umożliwi wdrożenie w praktyce koncepcji włączania uczniów w proces kształcenia.
  • Po skończeniu studiów będą gotowi do pełnienia roli lidera w swoim środowisku, będą promować i rozwijać ideę edukacji rozwijającej kreatywność, dającej uczniom dużo twórczej wolności, a jednocześnie dbającej o ich potrzeby, talenty, zainteresowania.
  • Zostaną także przygotowani do stosowania w swojej pracy innowacyjnych rozwiązań – wprowadzania elementów edukacji spersonalizowanej.

 

Adresaci studiów

Studia są kierowane absolwentów wyższych studiów posiadających tytuł magistra lub licencjata oraz nauczycieli szkół publicznych i niepublicznych, którzy są zainteresowani zdobyciem kompetencji określonych programem studiów SPES oraz chcą zdobyć kwalifikacje z zakresu zarzadzania oświatą.

Zakres tematyczny

  • Podstawy edukacji spersonalizowanej – historia i założenia
  • Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego – dyrektor jako lider uczenia się i nauczania
  • Tworzenie innowacyjnego środowiska edukacyjnego
  • Przepisy prawa oświatowego a innowacyjne rozwiązania organizacyjne
  • Internetowa przestrzeń edukacyjna jako środowisko uczące – badanie wiarygodności w sieci. Wykorzystanie platformy e-learningowej NOMAD do wspierania kształcenia personalizowanego
  • Spersonalizowane formy pracy z uczniami – planowanie i realizacja
  • Organizowanie edukacji uczniów z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb
  • Wspieranie ucznia w rozwoju
  • Prawo wewnątrzszkolne
  • Nadzór pedagogiczny
  • Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym.

Zasady rekrutacji

Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji zamieszczone są tutaj

Czas trwania

Studia będą realizowane w wymiarze 230 godzin

  • 100 godzin zajęć stacjonarnych
           - 3 zjazdy w siedzibie Uczelni (Warszawa)
           - 1 trzydniowy zjazd w siedzibie Instytutu Dobrej Edukacji (Gdańsk)
           - 1 trzydniowy zjazd, a w nim 2 dni zajęć realizowanych w Akademiach Dobrej Edukacji
  • 130 godzin zajęć prowadzonych w trybie e-learning

RAZEM 230 godzin

Planowane terminy zjazdów:

9 i 10 grudnia 2017 (sala 120)
20 i 21 stycznia 2018 (sala 120)

Kadra

Zajęcia na studiach prowadzą wieloletni praktycy, mający doświadczenie w prowadzeniu placówek oświatowych oraz eksperci uczestniczący w innowacyjnych projektach edukacyjnych. Zaproszenia do prowadzenia wykładów przyjęli znani eksperci edukacyjni, autorzy publikacji z zakresu tematyki studiów oraz autorytety w swojej dziedzinie.

Wśród kadry:

  • dr hab. Urszula Bartnikowska, prof. UWM, zainteresowania badawcze: funkcjonowanie osoby z uszkodzonym słuchem w rodzinie i szerszym środowisku społecznym, członkowie rodzin osób z niepełnosprawnością, dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie, alternatywne sposoby porozumiewania się, znaczenie więzi oraz wczesnych doświadczeń dla rozwoju i funkcjonowania dziecka, zwolenniczka alternatywnych form edukacji, związana z grupą Edukacja Domowa Warmia i Mazury, konsultant Narodowej Sieci Leczenia Stresu Traumatycznego Dzieci i Młodzieży
  • Joanna Berdzik, Kierownik studiów podyplomowych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., wiceminister edukacji w latach 2011-2015, wcześniej dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji, dyrektor szkoły, współzałożycielka i wieloletnia prezeska Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, koordynatorka wielu twórczych projektów edukacyjnych
  • dr Anna Florek, dyrektor Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku, wcześniej pracownik naukowo-dydaktyczny w Zakładzie Dydaktyki Chemii Uniwersytetu Gdańskiego, autorka materiałów edukacyjnych z przedmiotów chemia i przyroda, artykułów naukowych z zakresu badań w edukacji chemicznej i przyrodniczej
  • Katarzyna Hall, prezeska Stowarzyszenia „Dobra Edukacja”, minister edukacji w latach 2007-2011, inicjatorka tworzenia szeregu autorskich rozwiązań w edukacji, od wielu lat, na różnych szczeblach, zajmująca się zarządzaniem w edukacji
  • Katarzyna Kichler, dyrektor Instytutu Dobrej Edukacji, psycholog, doktorantka Instytutu Psychologii UG, autorka rozwiązań stosowanych w pomocy mentorskiej uczniom Akademii Dobrej Edukacji oraz publikacji psychologicznych
  • dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz, socjolog, pracuje w Zakładzie Zarządzania w Edukacji w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, brał udział w roli badacza i eksperta, w projektach krajowych i międzynarodowych w zakresie m.in. kształcenia dorosłych, decentralizacji systemów zarządzania, aktywnych metod nauczania, w latach 1999-2006 kierownik programu Szkoła Ucząca Się w CEO, w latach 2009-2015 koordynator projektu dotyczącego nadzoru pedagogicznego oraz przywództwa edukacyjnego realizowanego przez UJ oraz MEN
  • Anna Muniak – specjalizuje się w badaniach edukacyjnych, opracowała i wdrożyła liczne projekty edukacyjne, jest pomysłodawcą i kierownikiem projektu w ramach którego powstała i rozwijana jest platforma NOMAD
  • Jacek Staniszewski, dyrektor Akademii Dobrej Edukacji w Warszawie, nauczyciel historii i informatyki, członek Pracowni Historii Instytutu Badań Edukacyjnych, entuzjasta wykorzystania nowych technologii w edukacji, uczestnik wielu projektów międzynarodowych dotyczących edukacji historycznej
  • Dorota Kulesza - polonistka, edukatorka, arteterapeutka, pedagog twórczości, superwizor treningu twórczości Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności Prowadzi treningi twórczości dla uczniów i dorosłych. Upowszechnia ideę edukacji włączającej. Współpracuje z Instytutem Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego i Krakowskim Instytutem Rozwoju Edukacji (studia podyplomowe)
  • Jacek Rudnik – wieloletni dyrektor szkoły, Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, autor wielu wystąpień z zakresu zarzadzania szkołą, współautor wielu projektów oświatowych, m.in. „Przywództwo edukacyjne”, gdzie zajmował się kompetencjami dyrektorów w zakresie prawa oświatowego, ekspert edukacyjny.
  • Andrzej Jasiński – naczelnik wydziału oświaty w gminie Jabłonna, wcześniej dyrektor szkoły, koordynator projektów oświatowych w Ośrodku Rozwoju Edukacji, autor publikacji z zakresu organizowania edukacji na różnych poziomach, ekspert edukacyjny

Warunki ukończenia studiów

  • uczestnictwo w zajęciach w wymiarze co najmniej 80% czasu ich trwania
  • zaliczenie przedmiotów z programu studiów
  • zaliczenie zadań praktycznych realizowanych w trakcie kursu internetowego
  • przygotowanie e-portfolio podsumowującego pracę słuchacza w trakcie studiów

Opłaty

Opłata za całe studia: 3500 PLN

I semestr – 1500 PLN
II semestr – 2000 PLN

Możliwość płatności w ratach.

Zniżki:
a. dwie osoby ze szkół prowadzonych przez ten sam organ prowadzący, cena od osoby – 3200 PLN
I semestr – 1500 PLN
II semestr – 1700 PLN

b. trzy osoby i więcej ze szkół prowadzonych przez ten sam organ prowadzący, cena od osoby – 2900 PLN

I semestr – 1500 PLN
II semestr – 1400 PLN