Grafika projektowa

Grafika projektowa

Szczegóły dot. rekrutacji

Uwaga: Najbliższy nabór prowadzony będzie od maja do września; początek zajęć październik 2019.

Celem studiów jest nauczenie słuchacza wszystkich etapów kreacji komunikacji wizualnej począwszy od briefingu, ustalenia założeń projektowych, a na własnej realizacji projektu kończąc. Absolwent studiów posiada wiedzę i umiejętności pozwalające mu na świadome podejście do kreacji oraz samodzielnie podejmowanie zadań projektowych.

Studia łączą fachową wiedzę projektową z informacjami na temat estetyki, sztuki, ale też percepcji informacji wizualnej z wykorzystania mediów cyfrowych w procesie kreacji.

Studia adresowane są do osób z wyższym wykształceniem (minimum licencjat) specjalizujących się w grafice użytkowej, zainteresowanych projektowaniem graficznym i szeroko pojętą sztuką reklamy. Kandydaci to osoby działające w promocji, marketingu, public relations, wydawnictwach, agencjach reklamowych, mediach, instytucjach powiązanych z mediami, architekturze, wzornictwie oraz telewizji.

Główne zagadnienia programowe to:

• tworzenia kreatywnej grafiki w komunikacji wizualnej;
• tworzenie złożonych układów typograficznych;
• budowania zależności między treścią, a formą komunikatu wizualnego;
• wykorzystania fotografii do celów reklamowych;
• zasady projektowania identyfikacji firmy.

Program przewiduje 272 godziny zajęć (268 godz.od roku 2019/20). Studia prowadzone są w systemie zaocznym. Zajęcia realizowane są w czasie zjazdów weekendowych (dwa zjazdy w miesiącu).

Kierownikiem Studiów jest dr hab. Jacek Staszewski, prof. ASP; e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Program studiów w roku akad. 2019/2020

Lp Przedmiot Kod Liczba godz.
w roku
Wykłady Ćwieczenia ECTS
I SEMESTR
1 Warsztaty Informatyczne WIN 16 16 - 6
2 Komunikacja wizualna KWI 32 4 28 8
3 Typografia i projektowanie krojów pism TYP 32 2 30 7
4 Sztuka reklamy SZR 32 4 28 8
5 Historia grafiki projektowej HGP 16 16 - 2
II SEMESTR
6 Projektowanie identyfikacji wizualnej PIW 32 4 28 8
7 Ilustracja i grafika wydawnicza IGW 32 4 28 8
8 Projektowanie internetowe PRI 32 2 30 6
9 Fotografia reklamowa FRE 32 4 28 6
10 Prawo autorskie PAU 16 16 - 2
RAZEM 272 62 210 60