Z głębokim smutkiem zawiadamiamy o śmierci prof. Mariana Nowińskiego, wieloletniego Dziekana Wydziału Sztuki Nowych Mediów.
Grafika projektowa

Grafika projektowa

Szczegóły dot. rekrutacji

Celem studiów jest nauczenie słuchacza wszystkich etapów kreacji komunikacji wizualnej począwszy od briefingu, ustalenia założeń projektowych, a na własnej realizacji projektu kończąc. Absolwent studiów posiada wiedzę pozwalającą mu na świadomym podejściu do kreacji, podjęciu samodzielnie zadania projektowego i jego skuteczne wykonanie.

Studia łączą fachową wiedzę projektową z informacjami na temat estetyki, sztuki, ale też percepcji informacji wizualnej przez człowieka oraz wykorzystania mediów cyfrowych w procesie kreacji.

Studia adresowane są do osób z wyższym wykształceniem (minimum licencjat) specjalizujących się w grafice użytkowej i zainteresowanych projektowaniem graficznym i szeroko pojętą sztuką reklamy. Kandydaci to osoby działające w promocji, marketingu, public relations, wydawnictwach, agencjach reklamowych, mediach, instytucjach powiązanych z mediami, architekturze, wzornictwie przemysłowym oraz telewizji.

Główne zagadnienia programowe to:

• tworzenia kreatywnej grafiki w komunikacji wizualnej;
• tworzenie złożonych układów typograficznych;
• budowania zależności między treścią, a formą komunikatu wizualnego;
• wykorzystania fotografii do celów reklamowych;
• tworzenie skrótu graficznego;
• zasady projektowania identyfikacji firmy.

Program przewiduje 272 godziny zajęć. Studia prowadzone są w systemie zaocznym. Zajęcia realizowane są w czasie zjazdów weekendowych (dwa zjazdy w miesiącu).

Kierownikiem Studiów jest prof. Jacek Staszewski; e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ZAKRES TEMATYCZNY

Semestr I

  • Sztuka reklamy - 16 godz. ćwiczeń
  • Litera w grafice projektowej - 16 godz. ćwiczeń
  • Podstawy komunikacji wizualnej - 16 godz. ćwiczeń
  • Teoria obrazu i barwy - 16 godz. ćwiczeń
  • Grafika wektorowa - 16 godz. ćwiczeń
  • Grafika bitmapowa - 16 godz. ćwiczeń
  • Fotografia reklamowa - 16 godz.

RAZEM 112

Semestr II

  • Grafika wydawnicza - 40 godz. (8 godz. wykładów i 32 godz. ćwiczeń)
  • Projektowanie plakatu - 32 godz. ćwiczeń
  • Typografia kinetyczna - 16 godz. ćwiczeń
  • Projektowanie identyfikacji firmy - 40 godz. (8 godz. wykładów i 32 godz. ćwiczeń)
  • Prawo autorskie - 16 godz. wykładów
  • Historia grafiki XX w - 16 godz. wykładów

RAZEM 160