Grafika projektowa

Grafika projektowa

Szczegóły dot. rekrutacji

Celem studiów jest nauczenie słuchacza wszystkich etapów kreacji komunikacji wizualnej począwszy od briefingu, ustalenia założeń projektowych, a na własnej realizacji projektu kończąc. Absolwent studiów posiada wiedzę pozwalającą mu na świadomym podejściu do kreacji, podjęciu samodzielnie zadania projektowego i jego skuteczne wykonanie.

Studia łączą fachową wiedzę projektową z informacjami na temat estetyki, sztuki, ale też percepcji informacji wizualnej przez człowieka oraz wykorzystania mediów cyfrowych w procesie kreacji.

Studia adresowane są do osób z wyższym wykształceniem (minimum licencjat) specjalizujących się w grafice użytkowej i zainteresowanych projektowaniem graficznym i szeroko pojętą sztuką reklamy. Kandydaci to osoby działające w promocji, marketingu, public relations, wydawnictwach, agencjach reklamowych, mediach, instytucjach powiązanych z mediami, architekturze, wzornictwie przemysłowym oraz telewizji.

Główne zagadnienia programowe to:

• tworzenia kreatywnej grafiki w komunikacji wizualnej;
• tworzenie złożonych układów typograficznych;
• budowania zależności między treścią, a formą komunikatu wizualnego;
• wykorzystania fotografii do celów reklamowych;
• tworzenie skrótu graficznego;
• zasady projektowania identyfikacji firmy.

Program przewiduje 272 godziny zajęć. Studia prowadzone są w systemie zaocznym. Zajęcia realizowane są w czasie zjazdów weekendowych (dwa zjazdy w miesiącu).

Kierownikiem Studiów jest prof. Jacek Staszewski; e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ZAKRES TEMATYCZNY

Semestr I

  • Sztuka reklamy - 16 godz.
  • Litera w grafice projektowej - 32 godz.
  • Podstawy komunikacji wizualnej - 32 godz.
  • Teoria obrazu i barwy - 16 godz.
  • Grafika wektorowa - 16 godz.
  • Grafika bitmapowa - 16 godz.
  • Fotografia reklamowa - 16 godz.

RAZEM 144

Semestr II

  • Grafika wydawnicza - 32 godz.
  • Projektowanie plakatu - 32 godz.
  • Projektowanie identyfikacji firmy - 32 godz.
  • Prawo autorskie - 16 godz.
  • Historia grafiki XX w - 16 godz.

RAZEM 128