Grafika projektowa

Grafika projektowa

UWAGA: Planowane jest uruchomienie 3 grup w Potoku I - pierwszy zjazd 30 września - 1 października. Pełen terminarz zjazdów dostępny jest na: http://www.pja.edu.pl/rozklad-roku

Szczegóły dot. rekrutacji

Celem studiów jest nauczenie słuchacza wszystkich etapów kreacji komunikacji wizualnej począwszy od briefingu, ustalenia założeń projektowych, a na własnej realizacji projektu kończąc. Absolwent studiów posiada wiedzę pozwalającą mu na świadomym podejściu do kreacji, podjęciu samodzielnie zadania projektowego i jego skuteczne wykonanie.

Studia łączą fachową wiedzę projektową z informacjami na temat estetyki, sztuki, ale też percepcji informacji wizualnej przez człowieka oraz wykorzystania mediów cyfrowych w procesie kreacji.

Studia adresowane są do osób z wyższym wykształceniem (minimum licencjat) specjalizujących się w grafice użytkowej i zainteresowanych projektowaniem graficznym i szeroko pojętą sztuką reklamy. Kandydaci to osoby działające w promocji, marketingu, public relations, wydawnictwach, agencjach reklamowych, mediach, instytucjach powiązanych z mediami, architekturze, wzornictwie przemysłowym oraz telewizji.

Główne zagadnienia programowe to:

• tworzenia kreatywnej grafiki w komunikacji wizualnej;
• tworzenie złożonych układów typograficznych;
• budowania zależności między treścią, a formą komunikatu wizualnego;
• wykorzystania fotografii do celów reklamowych;
• tworzenie skrótu graficznego;
• zasady projektowania identyfikacji firmy.

Program przewiduje 272 godziny zajęć. Studia prowadzone są w systemie zaocznym. Zajęcia realizowane są w czasie zjazdów weekendowych (dwa zjazdy w miesiącu).

Kierownikiem Studiów jest prof. Jacek Staszewski; e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Program studiów w roku akad. 2017/2018

Lp Przedmiot Kod Liczba godz.
w roku
Wykłady Ćwieczenia ECTS
I SEMESTR
1 Fotografia reklamowa FR 16 2 14 3
2 Podstawy komunikacji wizualnej PKW 32 4 28 7
3 Typografia TYP 16 2 14 7
4 Grafika wektorowa GW 16 2 14 3
5 Grafika bitmapowa GB 16 2 14 3
6 Sztuka reklamy SZRM 16 2 14 7
II SEMESTR
7 Grafika wydawnicza GRW 32 4 28 6
8 Projektowanie plakatu PP 32 4 28 6
9 Kompozycja i teoria barwy KTB 16 2 14 5
10 Projektowanie internetowe PRIN 16 2 14 4
11 Projektowanie ID firmy PIF 32 4 28 5
12 Prawo autorskie PA 16 16 - 2
13 Historia grafiki XX wieku HG 16 16 - 2
RAZEM 272 62 210 60