Zasady rekrutacji na studia I stopnia

Zasady rekrutacji na studia I stopnia

Rekrutacja na studia licencjackie w roku akademickim 2017/2018 (stacjonarne w języku polskim i angielskim, niestacjonarne w języku polskim) rozpocznie się 4 maja 2017 roku.

  1. Rejestracja on-line
  2. Dostarczenie dokumentów
  3. Kwalifikacja na studia
    1. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia stacjonarne
    2. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia niestacjonarne
    3. teczka prac
  4. Kontrakt i wpisowe

1. Rejestracja on-line

Załóż konto na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl

Otrzymasz link aktywacyjny, a po aktywowaniu konta uzyskasz dostęp do swojego profilu. Wypełnij formularze i obowiązkowo wgraj swoje zdjęcie. Koniecznie wybierz kierunek, na który aplikujesz, oraz – jeśli na tym kierunku obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna – wybierz jej termin.

2. Dostarczenie dokumentów

Przygotuj wymagane dokumenty i dostarcz je do Działu Rekrutacji PJATK. Możesz też przesłać je pocztą (listem poleconym) lub kurierem.

Wymagane dokumenty:

  1. podpisane podanie o przyjęcie na studia:
    1. wypełniony druk otrzymasz w Dziale Rekrutacji lub
    2. w przypadku wysyłki dokumentów pocztą - pobierz podanie ze strony i wypełnij 
  2. świadectwo maturalne - oryginał lub odpis. W przypadku, gdy kandydat zdawał inny egzamin niż polska matura, jest zobowiązany dostarczyć również tłumaczenie przysięgłe w/w egzaminu, apostille (lub legalizację) oraz jego nostryfikację (w przypadku, gdy jest wymagana);
  3. kserokopię dowodu osobistego (do poświadczenia za zgodność z oryginałem);
  4. 1 zdjęcie formatu dowodowego oraz zdjęcie cyfrowe formatu dowodowego wgrane na swoim profilu w systemie rekrutacji on-line.
  5. dowód wpłaty za rozmowę kwalifikacyjną (75zł). Wpłata na indywidualny numer konta - widoczny na Twoim profilu rekrutacyjnym. 

UWAGA: cudzoziemcy dodatkowo okazują paszport z ważną wizą oraz dowód ubezpieczenia zdrowotnego np. polisę ubezpieczeniową ważną min. 3 miesiące. Obcokrajowcy, którzy chcą studiować na studiach polskojęzycznych muszą znać język polski w stopniu komunikatywnym.

Wymagania dot. zdjęć w formacie cyfrowym, które będą wykorzystane w legitymacji oraz w celu identyfikacji:

  • Zdjęcie będzie wykorzystane w legitymacji oraz w celu identyfikacji
  • Proszę umieszczać tylko zdjęcia w formacie dowodowym
  • Zdjęcie musi być w formacje JPEG (rozszerzenie .jpg lub .jpeg)
  • Minimalna rozdzielczość zdjęcia to 240x300 (szer. x wys.)
  • Zdjęcia o rozdzielczości większej niż 700x900 (szer. x wys.) zostaną przeskalowane do rozdzielczości 700x900 (szer. x wys.)
  • Maksymalny rozmiar pliku ze zdjęciem to 10MB
  • Zdjęcie należy wgrać w portalu rekrutacyjnym rekrutacja.pjwstk.edu.pl

3. Kwalifikacja na studia

Przyjęcia na studia odbywają się w oparciu o przedstawienie „teczki" z pracami plastycznymi oraz rozmowę kwalifikacyjną. Zasady rekrutacji dla obcokrajowców mieszkających poza Polską opisane są tutaj.

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia stacjonarne (polsko i anglojęzyczne) zostaną podane na początku rekrutacji.

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia niestacjonarne: 

  • 24 czerwca (godzina 12.00)
  • 15 lipca (godzina 11.00)
  • 9 września
  • 16 września

W celu zapisania się na rozmowę kwalifikacyjną kandydat zobowiązany jest wybrać odpowiedni termin w rejestracji on-line (rekrutacja.pjwstk.edu.pl).

  1. Rozmowa wstępna dotycząca kompetencji kandydatów z zakresu:
    1. malarstwa
    2. architektury
    3. teatru
    4. filmu
    5. wystaw
    6. muzeów
  2. Teczka prac - teczkę z pracami należy dostarczyć bezpośrednio na rozmowę kwalifikacyjną.
    1. Rysunek - preferowany format rysunków 100x70 lub 70x100
      1. rysunek postaci ludzkiej z natury - format minimum 50x70 i 70x50, minimum 5 sztuk rysunków;
      2. martwa natura - minimum 5 sztuk rysunków.
      3. inne formy rysunków (dowolna ilość prac).
    2. Malarstwo
      1. pejzaż - praca malarska wykonana dowolną techniką na papierze bądź kartonie (format minimum 50x70 i 70x50; minimum 5 prac malarskich)
      2. martwa natura - praca malarska wykonana dowolną techniką na papierze bądź kartonie (format minimum 50x70 i 70x50; minimum 5 prac malarskich)
      3. inne formy malarskie (dowolna ilość prac)
    3. Fotografia
      1. kolorowa bądź czarno-biała - może być przedstawiona fotografia portretowa, krajobraz, dowolna kompozycja, reportaż (minimum 10 sztuk odbitek w formacie A5 lub większym). Dodatkowo akceptowane są również zdjęcia w wersji cyfrowej.

Teczka na studia niestacjonarne jest przygotowana wedle wytycznych jak powyżej. Liczba gatunków prac (postać, martwa natura, itd.) jest dowolna.

Bezpośrednio przed rozmową kwalifikacyjną należy zgłosić się do Biura Rekrutacji celem pobrania arkuszu egzaminacyjnego, okazania dowodu osobistego oraz dowodu wpłaty za rozmowę.

Przypominamy, że decyzja o kwalifikacji na studia podjęta zostaje dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych tj.: dokonaniu rejestracji on-line, dostarczeniu kompletu wymaganych dokumentów i pozytywnym zaliczeniu rozmowy kwalifikacyjnej.

Wyniki rozmów kwalifikacyjnych zostaną umieszczone na profilu kandydata w rejestracji on-line 1 dzień roboczy po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej.

Po spełnieniu wszystkich wyżej opisanych warunków, uczelnia ma dwa tygodnie na wysłanie decyzji o kwalifikacji na studia.

4. Kontrakt i wpisowe.

Od dnia decyzji Komisji masz dwa tygodnie na wpłacenie wpisowego oraz podpisanie kontraktu z Uczelnią, czyli umowy określającej zobowiązania PJATK i Twoje - wzór kontraktu do pobrania. Na podpisanie kontraktu przynieś ze sobą potwierdzenie wpłaty wpisowego lub prześlij nam je mailem.

Jeśli nie możesz podpisać kontraktu osobiście, skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – pocztą elektroniczną wyślemy kontrakt do podpisu, a Ty odeślesz nam go pocztą lub kurierem.

Wpłaty należności za wpisowe należy dokonywać na swoje indywidualne konto - widoczne na Twoim profilu rekrutacyjnym (po zalogowaniu do portalu rekrutacyjnego: rekrutacja.pjwstk.edu.pl)

Dowiedz się więcej o opłatach i zniżkach

Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt trójstronny Uczelnia-Sponsor-Student. Poinformuj nas o chęci podpisania tego typu kontraktu z wyprzedzeniem.

W wyjątkowych sytuacjach wpłat można dokonać na ogólne konto uczelni:

Bank DnB NORD Polska S.A.

Przelewy krajowe
numer rachunku: 38 2190 0002 3000 0046 2893 0101

Przelewy zagraniczne
numer rachunku 38 2190 0002 3000 0046 2893 0101
SWIFT: MHBFPLPW

W tytule należy podać: imię i nazwisko, wpisowe/rozmowa kwalifikacyjna, kierunek
Np. Jan Nowak, wpisowe, sztuka nowych mediów

Uwaga: Kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.

Gdy już zostaniesz przyjęta/przyjęty do PJATK, opłaty związane ze studiowaniem (np. czesne) będziesz wnosić na indywidualny numer konta, który jest dostępny na Twoim profilu studenckim dostępnym w wirtualnym dziekanacie: dziekanat.pja.edu.pl