Zasady rekrutacji na studia I stopnia

Zasady rekrutacji na studia I stopnia

Rekrutacja na studia licencjackie w roku akademickim 2018/2019 (stacjonarne w języku polskim i angielskim, niestacjonarne w języku polskim) rozpocznie się 7 maja 2018 roku.

  1. Rejestracja on-line
  2. Dostarczenie dokumentów
  3. Kwalifikacja na studia
    1. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia stacjonarne polskojęzyczne
    2. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia stacjonarne anglojęzyczne
    3. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia niestacjonarne
    4. teczka prac
  4. Kontrakt i wpisowe

1. Rejestracja on-line

Załóż konto na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl

Otrzymasz link aktywacyjny, a po aktywowaniu konta uzyskasz dostęp do swojego profilu. Wypełnij formularze i obowiązkowo wgraj swoje zdjęcie. Koniecznie wybierz kierunek, na który aplikujesz, oraz – jeśli na tym kierunku obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna – wybierz jej termin.

2. Dostarczenie dokumentów

Przygotuj wymagane dokumenty i dostarcz je do Działu Rekrutacji PJATK. Możesz też przesłać je pocztą (listem poleconym) lub kurierem.

Wymagane dokumenty:

  1. podpisane podanie o przyjęcie na studia:
    1. wypełniony druk otrzymasz w Dziale Rekrutacji lub
    2. w przypadku wysyłki dokumentów pocztą - pobierz podanie ze strony i wypełnij 
  2. świadectwo maturalne - kandydat przedstawia oryginał, odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza. W przypadku, gdy kandydat zdawał inny egzamin niż polska matura, jest zobowiązany dostarczyć również tłumaczenie przysięgłe w/w egzaminu, apostille (lub legalizację) oraz jego nostryfikację (w przypadku, gdy są wymagane);
  3. dowód osobisty (do poświadczenia za zgodność z oryginałem) lub kserokopię poświadczoną przez notariusza;
  4. 1 zdjęcie formatu dowodowego oraz zdjęcie cyfrowe formatu dowodowego wgrane na swoim profilu w systemie rekrutacji on-line.
  5. dowód wpłaty za rozmowę kwalifikacyjną (75zł). Wpłata na indywidualny numer konta - widoczny na Twoim profilu rekrutacyjnym. 

UWAGA: cudzoziemcy dodatkowo okazują paszport z ważną wizą oraz dowód ubezpieczenia zdrowotnego np. polisę ubezpieczeniową ważną min. 3 miesiące. Obcokrajowcy, którzy chcą studiować na studiach polskojęzycznych muszą znać język polski w stopniu komunikatywnym.

Wymagania dot. zdjęć w formacie cyfrowym, które będą wykorzystane w legitymacji oraz w celu identyfikacji:

  • Zdjęcie będzie wykorzystane w legitymacji oraz w celu identyfikacji
  • Proszę umieszczać tylko zdjęcia w formacie dowodowym
  • Zdjęcie musi być w formacje JPEG (rozszerzenie .jpg lub .jpeg)
  • Minimalna rozdzielczość zdjęcia to 240x300 (szer. x wys.)
  • Zdjęcia o rozdzielczości większej niż 700x900 (szer. x wys.) zostaną przeskalowane do rozdzielczości 700x900 (szer. x wys.)
  • Maksymalny rozmiar pliku ze zdjęciem to 10MB
  • Zdjęcie należy wgrać w portalu rekrutacyjnym rekrutacja.pjwstk.edu.pl

3. Kwalifikacja na studia

Przyjęcia na studia odbywają się w oparciu o przedstawienie „teczki" z pracami plastycznymi oraz rozmowę kwalifikacyjną. Zasady rekrutacji dla obcokrajowców mieszkających poza Polską opisane są tutaj.

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia stacjonarne polskojęzyczne, godzina 10.00:

  • podane zostaną w kwietniu 2018

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia stacjonarne anglojęzyczne, godzina 11.00: 

  • podane zostaną w kwietniu 2018

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia niestacjonarne: 

  • podane zostaną w kwietniu 2018

 

W celu zapisania się na rozmowę kwalifikacyjną kandydat zobowiązany jest wybrać odpowiedni termin w rejestracji on-line (rekrutacja.pjwstk.edu.pl).

  1. Rozmowa wstępna z zakresu:
    1. malarstwa
    2. architektury
    3. teatru
    4. filmu
    5. wystaw
    6. muzeów
  2. Teczka prac - teczkę z pracami należy dostarczyć bezpośrednio na rozmowę kwalifikacyjną.
    1. Rysunek - preferowany format 100x70 lub 70x100. Przykładowe rysunki do portfolio - pobierz
      1. rysunek postaci ludzkiej z natury - format minimum 50x70 i 70x50, minimum 5 sztuk rysunków;
      2. martwa natura - minimum 5 sztuk rysunków.
      3. inne formy rysunków (dowolna ilość prac).
    2. Malarstwo Przykładowe obrazy do portfolio - pobierz
      1. pejzaż - praca malarska wykonana dowolną techniką na papierze bądź kartonie (format minimum 50x70 i 70x50; minimum 5 prac malarskich)
      2. martwa natura - praca malarska wykonana dowolną techniką na papierze bądź kartonie (format minimum 50x70 i 70x50; minimum 5 prac malarskich)
      3. inne formy malarskie (dowolna ilość prac)
    3. Fotografia Przykładowe zdjęcia do portfolio - pobierz
      1. kolorowa bądź czarno-biała - może być przedstawiona fotografia portretowa, krajobraz, dowolna kompozycja, reportaż (minimum 10 sztuk odbitek w formacie A5 lub większym). Dodatkowo akceptowane są również zdjęcia w wersji cyfrowej.

Teczka na studia niestacjonarne jest przygotowana wedle wytycznych jak powyżej. Liczba gatunków prac (postać, martwa natura, itd.) jest dowolna.

Kandydaci mają możliwośc konsultacji prac wchodzących w skład portfolio.

Konsultacje odbywać będą się w środy (od 6 grudnia 2017) w godz. 14:00-15:00. Kandydaci mają się zgłaszać do sekretariatu dziekana SNM p. 106 w bud. C. Konsultacje będą prowadzone przez dr Piotra Nowińskiego i mgr Piotra Siecińskiego. Konsultacje są darmowe, należy przynieść ze sobą całą teczkę (lub kompletną w min. 60%). Nie przynosić pojedynczych prac.

Bezpośrednio przed rozmową kwalifikacyjną należy zgłosić się do Biura Rekrutacji celem pobrania arkuszu egzaminacyjnego, okazania dowodu osobistego oraz dowodu wpłaty za rozmowę.

Przypominamy, że decyzja o kwalifikacji na studia podjęta zostaje dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych tj.: dokonaniu rejestracji on-line, dostarczeniu kompletu wymaganych dokumentów i pozytywnym zaliczeniu rozmowy kwalifikacyjnej.

Wyniki rozmów kwalifikacyjnych zostaną umieszczone na profilu kandydata w rejestracji on-line 1 dzień roboczy po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej.

Po spełnieniu wszystkich wyżej opisanych warunków, uczelnia ma dwa tygodnie na wysłanie decyzji o kwalifikacji na studia.

4. Kontrakt i wpisowe.

Od dnia decyzji Komisji masz dwa tygodnie na wpłacenie wpisowego oraz podpisanie kontraktu z Uczelnią, czyli umowy określającej zobowiązania PJATK i Twoje - wzór kontraktu do pobrania. Na podpisanie kontraktu przynieś ze sobą potwierdzenie wpłaty wpisowego lub prześlij nam je mailem.

Jeśli nie możesz podpisać kontraktu osobiście, skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – pocztą elektroniczną wyślemy kontrakt do podpisu, a Ty odeślesz nam go pocztą lub kurierem.

Wpłaty należności za wpisowe należy dokonywać na swoje indywidualne konto - widoczne na Twoim profilu rekrutacyjnym (po zalogowaniu do portalu rekrutacyjnego: rekrutacja.pjwstk.edu.pl)

Dowiedz się więcej o opłatach i zniżkach

Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt trójstronny Uczelnia-Sponsor-Student. Poinformuj nas o chęci podpisania tego typu kontraktu z wyprzedzeniem.

W wyjątkowych sytuacjach wpłat można dokonać na ogólne konto uczelni:

Bank DnB NORD Polska S.A.

Przelewy krajowe
numer rachunku: 38 2190 0002 3000 0046 2893 0101

Przelewy zagraniczne
numer rachunku 38 2190 0002 3000 0046 2893 0101
SWIFT: MHBFPLPW

W tytule należy podać: imię i nazwisko, wpisowe/rozmowa kwalifikacyjna, kierunek
Np. Jan Nowak, wpisowe, sztuka nowych mediów

Uwaga: Kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.

Gdy już zostaniesz przyjęta/przyjęty do PJATK, opłaty związane ze studiowaniem (np. czesne) będziesz wnosić na indywidualny numer konta, który jest dostępny na Twoim profilu studenckim dostępnym w wirtualnym dziekanacie: dziekanat.pja.edu.pl