Rekrutacja na studia licencjackie w roku akademickim 2023/2024 rozpocznie się 4 maja 2023 roku.
1. Rejestracja online
Załóż konto na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl
Otrzymasz link aktywacyjny, a po aktywowaniu konta uzyskasz dostęp do swojego profilu. Wypełnij formularze i obowiązkowo wgraj swoje zdjęcie. Koniecznie wybierz kierunek, na który aplikujesz, oraz wybierz termin rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Dostarczenie dokumentów
Przygotuj wymagane dokumenty, zapisz je w formacie .pdf, wgraj odpowiednie pliki do systemu rekrutacyjnego lub od razu dostarcz oryginały do Działu Rekrutacji PJATK. Możesz też przesłać je pocztą (listem poleconym) lub kurierem.
Wymagane dokumenty:
-
podanie o przyjęcie na studia - wypełniony druk można pobrać ze swojego profilu w systemie rekrutacyjnym lub otrzymać bezpośrednio w Dziale Rekrutacji. Pamiętaj o podpisaniu podania!
-
świadectwo maturalne - kandydat przedstawia oryginał, odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza. W przypadku, gdy kandydat zdawał inny egzamin niż polska matura, zobowiązany jest dostarczyć również tłumaczenie na jęz. polski lub angielski w/w egzaminu, apostille (lub legalizację) oraz jego nostryfikację (w przypadku, gdy są wymagane)*
-
zdjęcie cyfrowe formatu dowodowego wgrane na swoim profilu w systemie rekrutacji on-line niezbędne do otrzymania legitymacji studenckiej i podania. Kandydaci, którzy nie wgrają zdjęcia zgodnie z wytycznymi zobowiązani są do dostarczenia zdjęcia w wersji wydrukowanej.
-
dowód wpłaty za rozmowę kwalifikacyjną (150zł). Wpłata na indywidualny numer konta - widoczny na Twoim profilu rekrutacyjnym
* Nostryfikacji świadectw dokonuje się w Kuratorium Oświaty i Wychowania. Z procedury nostryfikacji zwolnione są osoby, które posiadają dyplomy wystawione przez kraje UE, OECD, EFTA oraz kraje, z którymi Polska zawarła umowy o wzajemnym uznawaniu wykształcenia.
Apostille/Legalizacja nie dotyczy obywateli państw Unii Europejskiej, EFTA, USA, Australii, Białorusi, Kanady, Ukrainy i Wielkiej Brytanii.
3. Kwalifikacja na studia
Przyjęcia na studia odbywają się w oparciu o przedstawienie „teczki" z pracami plastycznymi oraz rozmowę kwalifikacyjną.
Rozmowy na studia odbywają się w formie stacjonarnej w siedzibie Uczelni, rozmowy online są przeznaczone tylko dla Obcokrajowców, którzy nie przebywają w Polsce.
Kandydat musi się zapisać na rozmowę (poprzez portal rekrutacyjny),
Portfolio kandydat przynosi ze sobą w dniu rozmowy.
Obcokrajowcy na rozmowę online przesyłają do nas portfolio z dokładnym opisem prac (format, technika wykonania, tytuł i data powstania). Portfolio nie powinno przekraczać 25MB, minimum 100DPI i być w jednym pliku PDF. Portfolio należy wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. nie później niż na dwa dni robocze przed terminem rozmowy. Po pozytywnej ocenie portfolio kandydat będzie umawiany na rozmowę przez Skype.
W celu zapisania się na rozmowę kwalifikacyjną kandydat zobowiązany jest wybrać odpowiedni termin w rejestracji online: rekrutacja.pjwstk.edu.pl
Teczka prac i rozmowa kwalifikacyjna:
W skład teczki powinny wchodzić następujące prace:
- Rysunek (minimum 10 sztuk) format 50x70cm lub 70x100cm
- Malarstwo (minimum 10 sztuk) format 50x70cm lub 70x100cm
- Szkice - rysunek perspektywiczny (minimum 10 sztuk) format A4
Prace z rysunku, malarstwa i szkice prezentowane w teczce powinny być wykonane z natury i obejmować: studium postaci, martwą naturę, pejzaż, wnętrze.
Uwaga: istnieje możliwość darmowych konsultacji teczek - szczegóły
W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci muszą opowiedzieć o swoich zainteresowaniach związanych ze sztuką, wykazać się ogólną wiedzą z zakresy historii sztuki i architektury.
Terminy rozmów pojawią się w kwietniu.
Przypominamy, że decyzja o kwalifikacji na studia podjęta zostaje dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych tj.: dokonaniu rejestracji on-line, dostarczeniu kompletu wymaganych dokumentów i pozytywnym zaliczeniu rozmowy kwalifikacyjnej.
Wyniki rozmów kwalifikacyjnych zostaną wysłane na maila w ciągu 1 dnia roboczego po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej..
Po spełnieniu wszystkich opisanych warunków i uzbieraniu się grupy, uczelnia ma dwa tygodnie na wysłanie decyzji o kwalifikacji na studia.
4. Kontrakt
W przeciągu dwóch tygodni od daty wydania decyzji Komisji powinnaś/powinieneś wpłacić pierwszą ratę czesnego oraz podpisać kontrakt z uczelnią.
Kontrakt to rodzaj umowy określającej zobowiązania PJATK wobec Ciebie oraz Twoje wobec PJATK. PODGLĄD
Kontrakt jest wysyłany na maila wraz z decyzją o przyjęciu. Po podpisaniu można go wysłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. albo w dwóch egzemplarzach dostarczyć osobiście lub pocztą / kurierem do działu rekrutacji .
Wpłaty dokonujemy na indywidualny numer konta, widoczny na profilu rekrutacyjnym.
Obcokrajowcy, którzy będą potrzebowali zaświadczenia potwierdzającego rozpoczęcie studiów w celu otrzymania/przedłużenia wizy, karty pobytu zobowiązani są do wpłaty czesnego minimum za semestr z góry.
Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt z ankesem Uczelnia-Sponsor-Student. W momencie podpisywania kontraktu, prosimy zgłosić taką potrzebę.
W wyjątkowych sytuacjach wpłat można dokonać na ogólne konto uczelni:
Bank Millennium S.A.
Ul. Stanisława Żaryna 2A
02-593 Warszawa
Przelewy krajowe:
numer rachunku: 41 1160 2202 0000 0003 5249 4962
Przelewy zagraniczne:
PL41 1160 2202 0000 0003 5249 4962
Kod SWIFT: BIGBPLPW
W tytule należy podać: imię i nazwisko, czesne/rozmowa kwalifikacyjna, kierunek
Np. Jan Nowak, architektura wnętrz
Uwaga: kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.