Informacje dla nowych studentów

Informacje dla nowych studentów

Witamy w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych!

 

ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ W ROKU AKADEMICKIM 2018/2019

Zajęcia dla I roku (I semestru) rozpoczynają się: 

  • na studiach stacjonarnych I i II stopnia: 1 października;
  • na studiach niestacjonarnych I i II stopnia: 6-7 października; 
  • na studiach niestacjonarnych przez internet I stopnia (zjazd w PJATK - realizacja przedmiotu WSI "Wstęp do systemów informatycznych" 24-28 września, zajęcia przez internet – 1 października);
  • na studiach niestacjonarnych przez internet II stopnia: 1 października.
  • na studiach podyplomowych w trybie niestacjonarnym: 29-30 września lub 6-8 października 
  • na studiach podyplomowych w trybie niestacjonarnym przez internet: 1 października

Uwaga: Na czas inauguracji - 3.10 wprowadzone zostały godziny rektorskie (wolne od zajęć akademickich) dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia w godzinach 15:30- 17.30. 

 

Konto studenckie

 

Aby zalogować się na swoje konto studenckie, należy wejść na „Web Dziekanat” - dziekanat.pja.edu.pl. Po zalogowaniu się (login i hasło zostało przesłane w oddzielnym mailu kilka dni po podpisaniu kontraktu) można między innymi sprawdzićswoje dane, zobaczyć saldo dotyczące wpłat, przydział do grupy ćwiczeniowej, itd. 

Hasło do konta można zmienić korzystając ze strony haslo.pja.edu.pl

Każdy student na swoim koncie ma możliwość wpisania dodatkowego „hasła na telefon”, którego podanie będzie niezbędne do uzyskania informacji telefonicznej na temat przebiegu studiów.

 

Przyporządkowanie do grup językowych 

 

Studenci studiów I i II stopnia celem zakwalifikowania się do odpowiedniej grupy językowej (ze względu na poziom zaawansowania języka obcego) zobowiązane są do wykonania krótkiego test diagnostycznego.

Kurs umieszczony jest na uczelnianym portalu e-learningowym: https://edux.pjwstk.edu.pl - login i hasło takie samo, jak do innych serwisów uczelnianych.

Prosimy o samodzielne i rozważne wykonanie testu, ponieważ jego wynik będzie podstawą decyzji o przydzieleniu do grupy o odpowiednim poziomie zaawansowania.

W razie jakichkolwiek pytań proszę kontaktować się ze Studium Języków Obcych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Prezentacja

 

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziecie Państwo na stronach podanych poniżej:   

  1. Jak złożyć podanie? (rozwiń)

    Informujemy, że wszelkie podania studenckie należy składać za pośrednictwem elektronicznego systemu podań studenckich: podania.pja.edu.pl

  2. Gdzie sprawdzić plan zajęć? (rozwiń)

    Plan zajęć dostępny jest na stronie: planzajec.pja.edu.pl Uwaga: plan zajęć podlega istotnym modyfikacjom w okresie początku semestru. Prosimy o weryfikację jego postaci tuż przed pierwszymi zajęciami.

    Rozkład roku akademickiego oraz sesji egzaminacyjnych podany jest na stronie: Rozklad roku

  3. Gdzie i kiedy mogę odebrać legitymację studencką?(rozwiń)

    Informacje dotyczące odbioru legitymacji studenckich dostępne są na stronie: Komunikaty

  4. Czy mogę otrzymywać faktury za studia? (rozwiń)

    Zasady wystawiania faktur podane są na stronie: Opłaty

    W celu otrzymania zaświadczenia o opłatach koniecznego do uzyskania karty pobytu (dla obcokrajowców), prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  5. Gdzie znajdę ważne dokumenty? (rozwiń)

    Regulamin studiów, regulamin przyznawania pomocy materialnej, statut uczelni i inne ważne dokumenty znajdują się na stronie: Ważne dokumenty

  6. Co to jest Baza systemowo-sprzętowa? (rozwiń)

    Informacje na temat dostępnych na uczelni usług, m.in: Wi-Fi, ELMS, poczty, oprogramowania znajdują się na stronie bss.pja.edu.pl

  7. Czy PJATK ma własne akademiki? (rozwiń)

    Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych nie posiada własnych domów studenckich; natomiast studenci mogą korzystać usług akademików prowadzonych przez inne uczelnie lub podmioty prywatne (aktualne oferty). Wszelkie formalności oraz płatności studenci regulują bezpośrednio z akademikami.

  8. Studia internetowe (rozwiń)

    Studenci studiów niestacjonarnych przez internet korzystają z platformy edukacyjnej EDUx i/lub Nomad

    Uwaga: Prosimy o regularne korzystanie z systemu EDUx oraz czytać umieszczane tam ogłoszenia.

 

Życzymy udanych studiów!