UWAGA: Aktualnie (styczeń-luty 2019) nie prowadzimy naboru na kierunek „Realizacja Dźwięku”.
Studenci otrzymują wiedzę teoretyczną oraz odbywają szereg ćwiczeń z zakresu pracy realizatora nagrań. Wiedza jest zebrana w uniwersalny program, który kładzie duży nacisk na realizację studyjną w kontekście muzycznym, produkcji i postprodukcji. Ugruntowujemy również wiedzę ogólną z zakresu elektroakustyki, poruszane są wybrane zagadnienia z praktyki realizacji nagłośnienia.
Program zajęć upoważnia do uzyskania certyfikatów Avid Pro Tools Level 101 oraz Avid Pro Tools Level 110.
Na studiach duży nacisk położony jest na zdobywanie i rozwijanie praktycznych umiejętności. Teoria wpleciona w ćwiczenia służy wyjaśnianiu zjawisk spotykanych w praktyce realizatorskiej.
Studenci zostają zaznajomieni m.in. z najpopularniejszymi na rynku profesjonalnymi programami komputerowymi używanymi do realizacji nagrań, montażu nagrań oraz masteringu, a także urządzeniami elektroakustycznymi. Podczas ćwiczeń poznają aspekty warsztatu realizatora oraz producenta nagrań.
Od kandydata wymagany jest dyplom ukończenia studiów wyższych – magisterskich, inżynierskich lub licencjackich na dowolnym kierunku. Kandydaci powinni wykazać się zainteresowaniem w dziedzinach związanych z programem studiów oraz posiadać podstawową wiedzę na poziomie szkoły średniej z matematyki i fizyki.
Istotnym atutem kandydata będzie przygotowanie muzyczne lub zainteresowanie muzyką, a także sprawna obsługa komputera.
Absolwent otrzymuje przygotowanie do świadomego i sprawnego rozwijania umiejętności w pracy realizatora różnych form nagrań dźwiękowych w studiach nagraniowych, realizatora dźwięku form multimedialnych, realizatora oprawy dźwiękowej widowisk.
Czas nauki obejmuje 3 semestry.
Lista przykładowych przedmiotów:
- Elektroakustyka
- Technika nagłośnieniowa
- Warsztaty realizacji dźwięku estradowego
- Technika studyjna
- Warsztaty realizacji nagrań w studio
- Techniki komputerowe w realizacji nagrań
- Instrumentoznawstwo
- Podstawy akustyki
- Mastering nagrań
- Podstawy słuchowej oceny dźwięku
- Podstawy Produkcji Muzycznej