Zasady rekrutacji na studia I stopnia

Zasady rekrutacji na studia I stopnia

Rekrutacja na studia licencjackie w roku akademickim 2020/2021 (stacjonarne w języku polskim i angielskim, niestacjonarne w języku polskim) rozpocznie się 4 maja 2020 roku.

Informujemy, że opłata wpisowego została zniesiona.

  1. Rejestracja on-line
  2. Dostarczenie dokumentów
  3. Kwalifikacja na studia
    1. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia stacjonarne polskojęzyczne
    2. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia stacjonarne anglojęzyczne
    3. terminy rozmów kwalifikacyjnych - studia niestacjonarne
    4. teczka prac
  4. Kontrakt

1. Rejestracja on-line

Załóż konto na portalu rekrutacyjnym: rekrutacja.pjwstk.edu.pl

Otrzymasz link aktywacyjny, a po aktywowaniu konta uzyskasz dostęp do swojego profilu. Wypełnij formularze i obowiązkowo wgraj swoje zdjęcie. Koniecznie wybierz kierunek, na który aplikujesz, oraz wybierz termin rozmowy kwalifikacyjnej.

2. Dostarczenie dokumentów

Przygotuj wymagane dokumenty i dostarcz je do Działu Rekrutacji PJATK. Możesz też przesłać je pocztą (listem poleconym) lub kurierem.

Wymagane dokumenty:

  1. podanie o przyjęcie na studia - wypełniony druk można pobrać ze swojego profilu w systemie rekrutacyjnym lub otrzymać bezpośrednio w Dziale Rekrutacji. Pamiętaj o podpisaniu podania!
  2. świadectwo maturalne - kandydat przedstawia oryginał, odpis lub kserokopię poświadczoną przez notariusza. W przypadku, gdy kandydat zdawał inny egzamin niż polska matura, jest zobowiązany dostarczyć również tłumaczenie w/w egzaminu, apostille (lub legalizację) oraz jego nostryfikację (w przypadku, gdy są wymagane)
  3. zdjęcie cyfrowe formatu dowodowego wgrane na swoim profilu w systemie rekrutacji on-line na potrzeby legitymacji studenckiej i podania. Kandydaci którzy nie wgrają zdjęcia zgodnie z wytycznymi zobowiązani są do dostarczenia zdjęcia w wersji wydrukowanej.
  4. dowód wpłaty za rozmowę kwalifikacyjną (75zł). Wpłata na indywidualny numer konta - widoczny na Twoim profilu rekrutacyjnym

UWAGA: Obcokrajowcy, którzy chcą studiować na studiach polskojęzycznych muszą znać język polski w stopniu komunikatywnym.

Wymagania dot. zdjęć w formacie cyfrowym, które będą wykorzystane w legitymacji oraz w celu identyfikacji:

  • Proszę umieszczać tylko zdjęcia w formacie dowodowym
  • Zdjęcie musi być w formacje JPEG (rozszerzenie .jpg lub .jpeg)
  • Minimalna rozdzielczość zdjęcia to 240x300 (szer. x wys.)
  • Zdjęcia o rozdzielczości większej niż 700x900 (szer. x wys.) zostaną przeskalowane do rozdzielczości 700x900 (szer. x wys.)
  • Maksymalny rozmiar pliku ze zdjęciem to 10MB
  • Zdjęcie należy wgrać w portalu rekrutacyjnym rekrutacja.pjwstk.edu.pl

3. Kwalifikacja na studia

Przyjęcia na studia odbywają się w oparciu o przedstawienie „teczki" z pracami plastycznymi oraz rozmowę kwalifikacyjną. Zasady rekrutacji dla obcokrajowców mieszkających poza Polską opisane są tutaj.

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia stacjonarne polskojęzyczne

  • podane zostaną w kwietniu 2020 roku

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia stacjonarne anglojęzyczne 

  • podane zostaną w kwietniu 2020 roku

Terminy rozmów kwalifikacyjnych na studia niestacjonarne

  • podane zostaną w kwietniu 2020 roku

W celu zapisania się na rozmowę kwalifikacyjną kandydat zobowiązany jest wybrać odpowiedni termin w rejestracji on-line (rekrutacja.pjwstk.edu.pl).

  1. Rozmowa wstępna z zakresu:
    1. malarstwa
    2. architektury
    3. teatru
    4. filmu
    5. wystaw
    6. muzeów
  2. Teczka prac - teczkę z pracami należy dostarczyć bezpośrednio na rozmowę kwalifikacyjną.
    1. Rysunek - preferowany format 100x70 lub 70x100. Przykładowe rysunki do portfolio - pobierz
      1. rysunek postaci ludzkiej z natury - format minimum 50x70 i 70x50, minimum 5 sztuk rysunków
      2. martwa natura - format minimum 50x70 i 70x50, minimum 5 sztuk rysunków
      3. inne formy rysunków (dowolna ilość prac).
    2. Malarstwo Przykładowe obrazy do portfolio - pobierz
      1. pejzaż - praca malarska wykonana dowolną techniką na papierze bądź kartonie (format minimum 50x70 i 70x50; minimum 5 prac malarskich)
      2. martwa natura - praca malarska wykonana dowolną techniką na papierze bądź kartonie (format minimum 50x70 i 70x50; minimum 5 prac malarskich)
      3. inne formy malarskie (dowolna ilość prac)
    3. Fotografia Przykładowe zdjęcia do portfolio - pobierz
      1. kolorowa bądź czarno-biała - może być przedstawiona fotografia portretowa, krajobraz, dowolna kompozycja, reportaż (minimum 10 sztuk odbitek w formacie A5 lub większym). Dodatkowo akceptowane są również zdjęcia w wersji cyfrowej.

Teczka na studia niestacjonarne jest przygotowana wedle wytycznych jak powyżej. Liczba gatunków prac (postać, martwa natura, itd.) jest dowolna.

Kandydaci mają możliwośc konsultacji prac wchodzących w skład portfolio.

Konsultacje odbywają się w poniedziałki od godziny 11.00 do 14.00 

 Kandydaci mają się zgłaszać do sekretariatu dziekana SNM p. 106 w bud. C. Konsultacje będą prowadzone przez dr Piotra Nowińskiego i mgr Piotra Siecińskiego. Konsultacje są darmowe, należy przynieść ze sobą całą teczkę (lub kompletną w min. 60%). Nie przynosić pojedynczych prac.

 

Bezpośrednio przed rozmową kwalifikacyjną należy zgłosić się do Biura Rekrutacji celem pobrania arkusza egzaminacyjnego, okazania dowodu osobistego oraz dowodu wpłaty za rozmowę.

Przypominamy, że decyzja o kwalifikacji na studia podjęta zostaje dopiero po spełnieniu wszystkich wymagań formalnych tj.: dokonaniu rejestracji on-line, dostarczeniu kompletu wymaganych dokumentów i pozytywnym zaliczeniu rozmowy kwalifikacyjnej.

Wyniki rozmów kwalifikacyjnych zostaną wysłane na maila w ciągu 1 dnia roboczego po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej.

Po spełnieniu wszystkich wyżej opisanych warunków uczelnia ma dwa tygodnie na wysłanie decyzji o kwalifikacji na studia.

4. Kontrakt

W ciągu tygodnia od daty wydania decyzji Komisji powinnaś/powinieneś podpisać kontrakt z uczelnią.

Kontrakt to rodzaj umowy określającej zobowiązania PJATK wobec Ciebie oraz Twoje wobec PJATK (wzór kontraktu do pobrania)

Jeśli nie możesz podpisać kontraktu osobiście, skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - wyślemy Ci kontrakt do podpisu, a Ty odeślesz nam go np. pocztą lub w formie skanu.

Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt trójstronny Uczelnia-Sponsor-Student. O chęci podpisania tego typu kontraktu poinformuj nas z wyprzedzeniem.

W wyjątkowych sytuacjach wpłat można dokonać na ogólne konto uczelni:

Uwaga: kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.

Gdy już zostaniesz przyjęta/przyjęty do PJATK, opłaty związane ze studiowaniem (np. czesne) będziesz wnosić na indywidualny numer konta, który jest dostępny na Twoim profilu studenckim w wirtualnym dziekanacie: dziekanat.pja.edu.pl

 

Dowiedz się więcej o opłatach i zniżkach

Jeśli Twoje studia opłaca np. pracodawca, możesz podpisać kontrakt trójstronny Uczelnia-Sponsor-Student. Poinformuj nas o chęci podpisania tego typu kontraktu z wyprzedzeniem.

W wyjątkowych sytuacjach wpłat można dokonać na ogólne konto uczelni:

Bank Millennium S.A.
Ul. Stanisława Żaryna 2A
02-593 Warszawa

Przelewy krajowe:
numer rachunku: 41 1160 2202 0000 0003 5249 4962

Przelewy zagraniczne:
PL41 1160 2202 0000 0003 5249 4962
Kod SWIFT: BIGBPLPW

W tytule należy podać: imię i nazwisko, wpisowe/rozmowa kwalifikacyjna, kierunek
Np. Jan Nowak, wpisowe, sztuka nowych mediów

Uwaga: Kandydatom podpisującym kontrakt tydzień przed zakończeniem trwania rekrutacji PJATK nie gwarantuje wystawienia legitymacji oraz uaktywnienia konta na serwerze Uczelni przed rozpoczęciem zajęć.

Gdy już zostaniesz przyjęta/przyjęty do PJATK, opłaty związane ze studiowaniem (np. czesne) będziesz wnosić na indywidualny numer konta, który jest dostępny na Twoim profilu studenckim dostępnym w wirtualnym dziekanacie: dziekanat.pja.edu.pl